Jak můžeme pomoci?

Yeastar NeoGate řady TA

Pro využití analogových telefonních zařízení lze použít VoIP brány od výrobce Yeastar. Zmíněné brány převádí digitální signál na analogový a visa versa.

Pro nastavení zařízení na hlasové služby FAYN postupujte následovně:

1) Přístup do konfigurace

  • Stáhněte si program Advanced IP Scanner na webové stránce: https://www.advanced-ip-scanner.com/
  • Po spuštění staženého souboru klikněte na tlačítko Skenovat v levém horním rohu
  • Nyní se podívejte na spodní stranu VoIP brány a nalezněte údaj MAC
  • V programu nalezněte MAC adresu VoIP brány, vlevo je vypsána potřebná IP adresa.
    • Názorný ilustrativní příklad:
  • Zjištěnou IPv4 adresu zadejte do adresního řádku URL libovolného prohlížeče (NIKOLIV do vyhledávače Google, Seznam, atd.) a stiskněte klávesu ENTER
    • Názorný ilustrativní příklad:
  • Následně se načte přístup do konfigurace zařízení, zde vyplňte a stiskněte tlačítko Login:
    • User Name = admin
    • Password = password (nebo nalepené na spodu zařízení) 

2) Konfigurace zařízení

  • Přejděte na sekci Gateway v pravém horním rohu (ikona telefonního sluchátka s bílou VoIP bránou)
  • V menu vlevo nalezněte sekci FXS Port
  • Zobrazí se seznam dostupných rozhraní, klikněte na ikonu tužky vpravo.
  • Vyplňte s použitím přihlašovacích údajů, které jsou dostupné na Samoobsluze FAYN:
    • Register Mode = Port Register
    • Caller ID Name = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Caller ID Number  = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • User Name = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Authentication Name = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Password = SIP heslo daného telefonního čísla  (viz "Dodatek" níže - zjištění SIP hesla)
    • DID Number = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Hostname/IP = sip.fayn.cz nebo sp.fayn.cz
    • Domain = sip.fayn.cz nebo sp.fayn.cz
  • Poté stiskněte tlačítko Save dole
  • Následně bude potřeba potvrdit uložené nastavení stisknutím oranžového tlačítka Apply Changes vpravo nahoře
  • Nadále přejděte na sekci SIP Settings
  • Zde vyhledejte a vyplňte:
    • RTP Port Start = 10000
    • RTP Port End= 20000
  • Poté stiskněte tlačítko Save dole
  • Následně bude potřeba potvrdit uložené nastavení stisknutím oranžového tlačítka Apply Changes vpravo nahoře
  • Zařízení by mělo být nakonfigurované

Dodatek: Zjištění SIP hesla

  • Přihlaste se do Samoobsluhy FAYN na stránce: https://fayn.cz/samoobsluha
  • Na domovské stránce účtu stiskněte pod požadovaným telefonním číslem tlačítko "Klikni pro detail"
  • Poté klikněte na zobrazené telefonní číslo
  • Následně stiskněte ikonu ozubeného kolečka s nápisem "Nastavení služeb"
  • V zobrazeném seznamu vyhledejte položku "SIP hesla"
  • Vpravo od názvu položky je zobrazené potřebné SIP heslo pro konfiguraci

V případě, že telefonní zařízení nebude i po restartu funkční, proveďte obnovu do továrního nastavení a opětovně nakonfigurujte od bodu 2 nahoře.

  • Přihlaste se zpět do webové konfigurace VoIP brány
  • V pravém horním rohu stiskněte sekci Systém (ikona obrazovky se žlutým ozubeným kolečkem)
  • V menu vlevo nalezněte sekci Reset and Reboot
  • Stiskněte tlačítko Reset to Factory Defaults
  • Vyčkejte, než se zařízení znovu načte a opět se přihlaste.

Nadále je k dispozici obrázkový návod zde: