Telefony výrobce Yealink jsou vhodné pro využití pevné linky v domácnostech nebo případně pro kanceláře nebo call-center
Pro nastavení zařízení na hlasové služby FAYN postupujte následovně:
1) Přístup do konfigurace
- Stiskněte tlačítko ✓ nacházející se mezi navigačními tlačítky
- U starších modelů je tlačítko OK
- Objeví se síťové informace včetně IPv4 adresy
- Zjištěnou IPv4 adresu zadejte do adresního řádku URL libovolného prohlížeče (NIKOLIV do vyhledávače Google, Seznam, atd.) a stiskněte klávesu ENTER
- Následně se načte přístup do konfigurace zařízení, zde vyplňte a stiskněte tlačítko Potvrdit (ang. Confirm):
- Uživatelské jméno (ang. Username) = admin
- Heslo (ang. Password) = admin (nebo nalepené na spodu zařízení)
2) Konfigurace zařízení
- Přejděte na záložku Účet (ang. Account), zde se Vám zobrazí nastavení pro jednotlivé linky/klapky
- Vyplňte s použitím přihlašovacích údajů, které jsou dostupné v Samoobsluze FAYN:
- Povolit účet (ang. Line Active) = Zapnuto/Povoleno (ang. Enabled)
- Název (ang. Label) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 a mezer
- Jméno na displeji (ang. Display Name) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 a mezer
- Registrační jméno (ang. Register Name) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 a mezer
- Uživatelské jméno (ang. User Name) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 a mezer
- Heslo (ang. Password) = SIP heslo daného telefonního čísla / dané klapky (viz "Dodatek" níže - zjištění SIP hesla)
- Adresa SIP serveru (ang. Server Host) = sip.fayn.cz nebo sp.fayn.cz
- Poté stiskněte tlačítko Potvrdit (ang. Confirm) dole
- Nadále přejděte na záložku Síť (ang. Network) a poté v menu vlevo na položku Pokročilý (ang. Advanced)
- Zde vyhledejte a vyplňte:
- Max. RTP Port = 20000
- Min. RTP Port = 10000
- Následně stiskněte tlačítko Potvrdit (ang. Confirm) dole
- Poté bude vyžadován restart, potvrďte a vyčkejte
- Zařízení by mělo být nakonfigurované
Dodatek: Zjištění SIP hesla
- Přihlaste se do samoobsluhy FAYN na stránce: https://fayn.cz/samoobsluha
- Na domovské stránce účtu stiskněte pod požadovaným telefonním číslem tlačítko "Klikni pro detail"
- Poté klikněte na zobrazené telefonní číslo
- Následně stiskněte ikonu ozubeného kolečka s nápisem "Nastavení služeb"
- V zobrazeném seznamu vyhledejte položku "SIP hesla"
- Vpravo od názvu položky je zobrazené potřebné SIP heslo pro konfiguraci
V případě, že telefonní zařízení nebude i po restartu funkční, proveďte obnovu do továrního nastavení a opětovně nakonfigurujte od bodu 1 nahoře.
Obnova továrního nastavení
- Stiskněte a přidržte tlačítko ✓ nacházející se mezi navigačními tlačítky
- U starších modelů je tlačítko OK
- Na obrazovce se objeví "Reset do tov. nastavení? (ang. Factory Reset?)", zde stiskněte tlačítko korespondující k možnosti OK na obrazovce
- Vyčkejte, než se zařízení plně zapne
Nadále jsou k dispozici obrázkové návody zde: