Jak nastavit časové pravidlo pro jedno nebo více čísel v ústředně?
V ústředně lze pro každé příchozí pravidlo nastavit časové podmínky, které určují, jak se bude hovor směrovat v různých časových obdobích – například během:
pracovní doby,
víkendů a svátků,
nebo dovolené.
K dispozici jsou 3 různé způsoby, jak časové podmínky nastavit.
Založeno na globální pracovní době
Tento režim využívá centrálně nastavenou pracovní dobu a svátky definované v ústředně.
Pracovní doba se nastavuje v menu:
Ovládání hovorů → Pracovní doba a svátky
🔹 Doporučení:
Tento režim doporučujeme používat pouze v případě, že neplánujete časté změny pracovní doby nebo přidávání výjimek, jako jsou dovolené nebo individuální úpravy pro konkrétní čísla.
Ve stejném menu lze definovat také svátky a významné dny.
České i slovenské svátky jsou v ústředně přednastaveny automaticky.
❗ Výjimkou jsou Velikonoce, které je nutné každý rok nastavit ručně, protože se jedná o pohyblivý svátek.
Pro každý svátek lze definovat vlastní hlášku. Lze tedy do svátků přidat i Vaše dovolené, inventury a podobně. Pokud budete toto nastavení využívat, je nutné všem svátkům přiřadit hlášku a v příchozím pravidle zaškrtnout možnost "Přehrát prázdninovou hlášku během Prázdnin".
Na základě vlastní pracovní doby
Tento režim je podobný režimu globální pracovní doby, avšak s tím rozdílem, že pracovní dobu definujete přímo ve příchozím pravidle.
To znamená, že každé příchozí číslo nebo pravidlo může mít vlastní, individuálně nastavenou pracovní dobu – nezávislou na globálním nastavení.
🔹 Doporučení:
Tento režim je ideální v případech, kdy potřebujete odlišné časy provozu pro různé telefonní linky, například pro jednotlivé pobočky, oddělení nebo jazykové mutace.
Na základě vlastních časových období
Tento režim je doporučený, pokud:
často upravujete pracovní dobu,
nebo pravidelně nastavujete výjimky (např. dovolené, mimořádné uzavření provozu).
Na rozdíl od globálního nebo individuálního režimu umožňuje tento typ pravidel větší flexibilitu a navíc nabízí i možnost ručního přepínání mezi destinacemi pomocí zkratek z telefonu nebo aplikace Linkus.
Praktický příklad nastavení:
Pracovní doba: Po–Pá, 08:00–16:00 → hovor je směrován do volací fronty
Mimo pracovní dobu: směrování do IVR – MIMOPRAC
(např. hláška s možností zanechat vzkaz nebo výběr dalších možností)Sváteční dny: směrování do specifické sváteční destinace
Výchozí destinace: slouží pro ruční přepnutí mimo standardní režim (např. dovolená)
Ovládací zkratky:
Vytočením zkratky
*8502
(uživatelem s oprávněním) se aktivuje výchozí destinace a ignorují se časová pravidlaVytočením zkratky
*8500
se časová pravidla opět aktivují
Práva pro uživatele, kteří mohou měnit pravidla naleznete v menu Funkce volání - Kódy funkcí.