Jak můžeme pomoci?

Správa pracovní doby, nastavení dovolené

Jak nastavit časové pravidlo pro jedno nebo více čísel v ústředně?


V ústředně lze pro každé příchozí pravidlo nastavit časové podmínky, které určují, jak se bude hovor směrovat v různých časových obdobích – například během:

  • pracovní doby,

  • víkendů a svátků,

  • nebo dovolené.

K dispozici jsou 3 různé způsoby, jak časové podmínky nastavit.

 

Založeno na globální pracovní době

Tento režim využívá centrálně nastavenou pracovní dobu a svátky definované v ústředně.

Pracovní doba se nastavuje v menu:
Ovládání hovorů → Pracovní doba a svátky

🔹 Doporučení:
Tento režim doporučujeme používat pouze v případě, že neplánujete časté změny pracovní doby nebo přidávání výjimek, jako jsou dovolené nebo individuální úpravy pro konkrétní čísla.

Definovaná globální pracovní doba 08:00 - 16:00 od pondělí do pátku.

 

 

Ve stejném menu lze definovat také svátky a významné dny.
České i slovenské svátky jsou v ústředně přednastaveny automaticky.

Výjimkou jsou Velikonoce, které je nutné každý rok nastavit ručně, protože se jedná o pohyblivý svátek.

 

Pro každý svátek lze definovat vlastní hlášku. Lze tedy do svátků přidat i Vaše dovolené, inventury a podobně. Pokud budete toto nastavení využívat, je nutné všem svátkům přiřadit hlášku a v příchozím pravidle zaškrtnout možnost "Přehrát prázdninovou hlášku během Prázdnin".

Nastavení hlášky pro Nový rok.

 

 

Nastavení přehrání vlastní hlášky pro sváteční dny nebo dovolenou.

Na základě vlastní pracovní doby

Tento režim je podobný režimu globální pracovní doby, avšak s tím rozdílem, že pracovní dobu definujete přímo ve příchozím pravidle.

To znamená, že každé příchozí číslo nebo pravidlo může mít vlastní, individuálně nastavenou pracovní dobu – nezávislou na globálním nastavení.

🔹 Doporučení:
Tento režim je ideální v případech, kdy potřebujete odlišné časy provozu pro různé telefonní linky, například pro jednotlivé pobočky, oddělení nebo jazykové mutace.


Na základě vlastních časových období

Tento režim je doporučený, pokud:

  • často upravujete pracovní dobu,

  • nebo pravidelně nastavujete výjimky (např. dovolené, mimořádné uzavření provozu).

Na rozdíl od globálního nebo individuálního režimu umožňuje tento typ pravidel větší flexibilitu a navíc nabízí i možnost ručního přepínání mezi destinacemi pomocí zkratek z telefonu nebo aplikace Linkus.

Praktický příklad nastavení:

  • Pracovní doba: Po–Pá, 08:00–16:00 → hovor je směrován do volací fronty

  • Mimo pracovní dobu: směrování do IVR – MIMOPRAC
    (např. hláška s možností zanechat vzkaz nebo výběr dalších možností)

  • Sváteční dny: směrování do specifické sváteční destinace

  • Výchozí destinace: slouží pro ruční přepnutí mimo standardní režim (např. dovolená)

Ovládací zkratky:

  • Vytočením zkratky *8502 (uživatelem s oprávněním) se aktivuje výchozí destinace a ignorují se časová pravidla

  • Vytočením zkratky *8500 se časová pravidla opět aktivují

 

Práva pro uživatele, kteří mohou měnit pravidla naleznete v menu Funkce volání - Kódy funkcí.