V menu “Ovládání hovorů” se nastavuje směrování příchozích a odchozích hovorů, funkce automatického směrování a nastavení pracovní doby a svátků.
Příchozí pravidla
Příchozí pravidlo lze nastavit pro každé číslo, které se nachází v SIP trunku od Vašeho poskytovatele. Je nutné nastavit název pravidla, vybrat trunk a zvolit destinaci. Ostatní položky nejsou vyžadovány, avšak pokud máte více čísel a chcete pro každé číslo nastavit jiné pravidlo, je nutné vyplnit pole “DID vzory”.
Více pravidel může mít stejné nastavení. Pravidlo v seznamu výše má přednost. Pravidla lze libovolně posouvat a určovat jim - záložka “Přesunout”.
- Všeobecné
- pojmenování příchozího směrování - ideálně číslo nebo název oddělení
- Inbound Alert Info - není nutno nastavovat
- řetězec, který se zasílá v INVITE SIP do VoIP telefonu, ve kterém, dle nastavení, začne vyzvánět nastavené vyzvánění
- Trunk
- trunk s daným číslem/čísly, musí být vždy vybrán minimálně jeden
- DID vzor
- přidání jednoho nebo více čísel. Hovory odpovídající tomuto DID, budou směrovat do určené destinace.
- Vzor ID volajícího
- přidání jednoho čísla, více čísel nebo seznamu kontaktů z ústředny. Volající s uvedeným ID (číslo) se může dovolat do tohoto pravidla. Například dle obrázku níže, se na číslo 420123456789 může dovolat pouze volající s číslem 555.
- Výchozí destinace
- nastavení destinací pro dané příchozí pravidlo:
- Zavěsit
- Klapky - směrování přímo na klapky/uživatele v ústředně. Záleží poté na nastavení klapek (dostupnost, přesměrování).
- Hlasová schránka klapky - směrování do hlasové schránky klapky/uživatele.
- IVR - směrování do automatického hlasového systému, který umožňuje volajícímu přehrát hlášku, popřípadě vybrat volby.
- Vyzváněcí skupina - směrování na skupinu klapek.
- Fronta - směrování do volací fronty.
- Hlasová schránka skupiny - směrování do hlasové schránky skupiny.
- Konference
- Číslo klapky
- Odchozí směrování
- Přehrát pozdrav a zavěsit
- Fax do emailu
- destinaci lze nastavit přímo nebo s časovým pravidlem
- založené na globální pracovní době
- příklad:
- dle pracovní doby se budou hovory směrovat na určené destinace
- Pracovní doba - 6400 Fronta (volací fronta)
- Mimo pracovní doba a svátky - hlasová schránka klapky 10
- dle pracovní doby se budou hovory směrovat na určené destinace
- nastavení destinací pro dané příchozí pravidlo:
- na základě vlastní pracovní doby
- v příchozí pravidle definujete pracovní dobu pro dané číslo
- příklad:
- vytvoření pravidla od 06:00 - 14:00 s půl hodinovou pauzou na oběd, časové pravidlo je platné pouze pro pracovní dny od pondělí do pátku
Rozšířené možnosti obsahují výběr měsíců a dnů - ideální na nastavení časového pravidla pro dovolené.
- na základě vlastních časových období
- definice vlastních období, které lze poté přepínat pomocí vytočením zkratky z aplikace nebo telefonu
- příklad:
- 2 stejná pravidla od 10:00 - 20:00 všechny dny, první destinace má přednost jelikož je výše a hovory budou směrovat na klapku 11 (definováno při tvorbě vlastního časového období). Pokud uživatel zadá zkratku *8104, aktivuje se druhá možnost a hovory se od 10:00 - 20:00 zavěsí.
- V době svátku, budou hovory automaticky směrovat do hlasové schránky klapky 10.
- Výchozí destinace je klapka 11 - lze se přepnout pomocí zkratky *8102 nebo bez zkratky zde budou směrovat všechny hovory mimo svátky a čas 10:00 - 20:00, který jsou definován výše.
- Původní nastavení se aktivuje po zkratce *8100 (každé příchozí pravidlo má vlastní zkratky)
- Detekce faxu
- nastavení destinace, pokud bude detekován fax
Odchozí pravidla
Odchozí routy se nastavují pro zprovoznění odchozích hovorů v ústředně. Lze je rozdělit dle vytáčecího vzoru, použitého trunku nebo, jaké klapky mohou provádět odchozí volání. Pro každé odchozí pravidlo je nutné zadat název, vzor, trunk a minimálně jednu klapku.
- Všeobecné
- název odchozího pravidla
- možnost nastavení “Odchozí identifikace volajícího”
- veškeré hovory z tohoto odchozího pravidla budou mít odchozí číslo nastavené v tomto poli
- Vytáčecí vzor
- odchozí hovory, které odpovídají vzoru vytáčení, využijí toto odchozí pravidlo
- lze využít, pokud máte více čísel a chcete aby jedna klapka mohla volat přes více než jedno číslo
- například 1 pravidlo je pro volání na Slovensko a druhé po ČR:
- pokud bude volající volat s formátem 00421 bude volat přes pravidlo “Odchozi_SK”, pokud bude volat na jiné číslo, bez formátu 00421, využije se pravidlo “Odchozi_ČR“
- například 1 pravidlo je pro volání na Slovensko a druhé po ČR:
- Trunk
- nutné vybrat minimálně 1 trunk
- pokud je vybráno více trunků, přednost má trunk výše v seznamu. Pokud je aktivována funkce Rrmemory Hunt, budou se trunky rovnoměrně střídat
- pro odchozí hovory lze nastavit PIN. Pouze po zadání PINu lze volat ven.
- jednotný - platný pouze pro dané odchozí pravidlo
- list PINů - definované PINy v ústředně
- Klapka/Skupina klapek
- nutné vybrat minimálně jednu klapku nebo jednu skupinu klapek
- Časová podmínka
- pro odchozí pravidlo lze nastavit časovou podmínka, která umožňuje odchozí volání
- v původním nastavení není žádné omezení
- časové podmínky se nastavují stejně jako u příchozí směrovacích pravidel
- globální pravidlo
- vlastní časové pravidlo pro danou odchozí routu
- vlastní časové období pro danou odchozí routu
Automatické směrování
Funkce automatického směrování umožňuje po danou dobu uchování informace o volajícím. Pokud volající opět zavolá (v rámci nastavené doby uchování), automaticky se spojí s poslední destinací (většinou některá z klapek). Nemusí tedy do IVR, volací fronty a podobně, spojí se s klapkou ihned.
Doba uchování záznamů je od 4 hodin až po 4 týdny. Shoda číslic určuje shodu posledních 7 číslic - pro česká čísla lze nastavit hodnota 9. Pokud se funkce aplikuje, lze využité záznamy odstranit. Lze uchovat pouze záznamy o zmeškaných hovorech (proběhlé hovory se do seznamu nezapíší). Pokud se využívá více trunků, lze nastavit shodu odchozího trunku - hovory se budou se sezname porovnávat, pouze pokud přijdou ze stejného trunku. Je nutné nastavit minimálně jeden trunk a jednu klapku nebo skupinu klapek.
Pracovní doba a svátky
Pracovní doba umožňuje nastavení globální pracovní doby a přestávek. Definovanou pracovní dobu lze poté využít u příchozí směrovacího pravidla.
- Nastavení času
- Pracovní doba
- Přestávky
- Nastavení data
- Dny v týdnu - výběr dnů od pondělí do neděle (platné každý měsíc)
- Rozšířené možnosti - výběr měsíce a přesného data (1.8.2024 - 16.8.2024)
- Příklad
- pracovní doba od 08:00 - 16:00 s obědovou přestávku mezi 11:30 a 12:00
- časové pravidlo platné pouze v pracovní dny od pondělí do pátku
Lze vytvořit i více pravidel, například pro každý den zvlášť.
- Svátky
- definice svátků a prázdnin
- hlavní svátky jsou již definovány pro ČR