Výpis nejpoužívanějších zkratek pro ovládání hovorů a změny stavu klapky/uživatele ve virtuální ústředně. Zkratky se využívají zejména ve VoIP telefonech. V aplikaci Linkus (mobilní, PC i webová verze) lze místo zkratek využít přímo funkční klávesu/tlačítko.
Veškeré zkratky lze změnit dle Vašich požadavků v menu Funkce volání - Kódy funkcí.
Níže najdete výpis nejpoužívanějších zkratek ve výchozím stavu.
- Přesměrování probíhající hovoru.
- Probíhající hovor lze přesměrovat 2 způsoby:
- Přesměrování ihned - zkratka ** + číslo klapky, například **11
- Přesměrování s konzultací (nejprve se spojí uživatelé ústředny a poté se až hovor přesměruje) - zkratka *3 + číslo klapky
- K dispozici je i funkce Transfer Bounce Back, která navrátí přesměrovaný hovor na klapku, která přesměrování zahájila, pokud je daná destinace (klapka/skupina) obsazena nebo přesměrovaný hovor nepřijímá.
- Probíhající hovor lze přesměrovat 2 způsoby:
- Kontrola hlasové zprávy.
- Kontrola hlasové schránky dané klapky - zkratka *2.
- Vyzvednutí hovoru ze skupiny.
- Pokud jsou klapky ve stejné skupině, mohou vyzvednou vyzvánějící hovor na jiné klapce ve skupině, pomocí zkratky *4.
- Pokud chcete vyzvednout hovor přímo na dané klapce, slouží k tomu zkratka *04 + číslo klapky.
- Monitorování hovoru.
- Každou klapku lze monitorovat:
- Odposlech hovorů *51 + číslo klapky.
- Našeptávání *52 + číslo klapky.
- Vstoupení do hovoru (konference) *53 + číslo klapky.
- Pro klapku/uživatele, kterého chcete monitorovat, je nutné povolit monitoring/sledování. Menu Klapky a Trunk - Klapky - záložka Funkce.
- Poté je nutné udělit oprávnění klapkám, které mohou monitorovat ostatní. Menu Funkce volání - Kódy funkcí.
- Každou klapku lze monitorovat:
- Přihlášení/odhlášení z volací fronty.
- Pro odhlášení/přihlášení z volací fronty se využívá zkratka *7 + číslo fronty. Čísla volacích front ve výchozím stavu začínají číslem 6400. Tedy zkratka může být *76400. Po vytočení zkratky Vám automat zahlásí, zda jste se přihlásili nebo odhlásili z volací fronty.
- Změna stavu.
- Po vytočení zkratek pro změnu stavu, se na Vaší klapce aktivuje daný stav a jeho nadefinované nastavení. Definice těchto stavů se provádí v menu Klapky a Trunk - Klapky, záložka Přítomnost.
- Nastavení volacích front nebo vyzváněcích skupin má přednost před stavem klapky, tedy některé změny stavu nemusí mít na nastavení vliv.
- Stav Dostupný - zkratka *91 (výchozí stav).
- Stav Pryč - zkratka *92.
- Stav Nerušit - zkratka *93.
- Stav Polední pauza - zkratka *94.
- Stav Pracovní cesta - zkratka *95.
- Stav Mimo práci - zkratka *96.