Funkční zkratky

Výpis nejpoužívanějších zkratek pro ovládání hovorů a změny stavu klapky/uživatele ve virtuální ústředně. Zkratky se využívají zejména ve VoIP telefonech. V aplikaci Linkus (mobilní, PC i webová verze) lze místo zkratek využít přímo funkční klávesu/tlačítko.

Veškeré zkratky lze změnit dle Vašich požadavků v menu Funkce volání - Kódy funkcí.

Níže najdete výpis nejpoužívanějších zkratek ve výchozím stavu. 

  1. Přesměrování probíhající hovoru.
    • Probíhající hovor lze přesměrovat 2 způsoby:
      1. Přesměrování ihned - zkratka  ** + číslo klapky, například **11
      2. Přesměrování s konzultací (nejprve se spojí uživatelé ústředny a poté se až hovor přesměruje) - zkratka *3 + číslo klapky
    • K dispozici je i funkce Transfer Bounce Back, která navrátí přesměrovaný hovor na klapku, která přesměrování zahájila, pokud je daná destinace (klapka/skupina) obsazena nebo přesměrovaný hovor nepřijímá.
  2. Kontrola hlasové zprávy.
    • Kontrola hlasové schránky dané klapky - zkratka *2.
  3. Vyzvednutí hovoru ze skupiny.
    • Pokud jsou klapky ve stejné skupině, mohou vyzvednou vyzvánějící hovor na jiné klapce ve skupině, pomocí zkratky *4.
    • Pokud chcete vyzvednout hovor přímo na dané klapce, slouží k tomu zkratka *04 + číslo klapky.
  4. Monitorování hovoru.
    • Každou klapku lze monitorovat:
      • Odposlech hovorů *51 + číslo klapky.
      • Našeptávání *52 + číslo klapky.
      • Vstoupení do hovoru (konference) *53 + číslo klapky.
    • Pro klapku/uživatele, kterého chcete monitorovat, je nutné povolit monitoring/sledování. Menu Klapky a Trunk - Klapky - záložka Funkce.
    • Poté je nutné udělit oprávnění klapkám, které mohou monitorovat ostatní. Menu Funkce volání - Kódy funkcí
  5. Přihlášení/odhlášení z volací fronty.
    • Pro odhlášení/přihlášení z volací fronty se využívá zkratka *7 + číslo fronty. Čísla volacích front ve výchozím stavu začínají číslem 6400. Tedy zkratka může být *76400. Po vytočení zkratky Vám automat zahlásí, zda jste se přihlásili nebo odhlásili z volací fronty.
  6. Změna stavu.
    • Po vytočení zkratek pro změnu stavu, se na Vaší klapce aktivuje daný stav a jeho nadefinované nastavení. Definice těchto stavů se provádí v menu Klapky a Trunk - Klapky, záložka Přítomnost.
    • Nastavení volacích front nebo vyzváněcích skupin má přednost před stavem klapky, tedy některé změny stavu nemusí mít na nastavení vliv.
      • Stav Dostupný - zkratka *91 (výchozí stav).
      • Stav Pryč - zkratka *92.
      • Stav Nerušit - zkratka *93.
      • Stav Polední pauza - zkratka *94.
      • Stav Pracovní cesta - zkratka *95.
      • Stav Mimo práci - zkratka *96.