Příchozí hovory
V menu Settings - Call control se nachází nastavení příchozích a odchozích hovorů. Lze zde definovat jednotlivá čísla a nastavit jejich destinace. Také zde najdete nastavení časových pravidel a například funkce AutoCLIP.
Sekce Inbound Routes – směrování příchozích hovorů. Klikněte na záložku Inbound Routes, otevře se Vám seznam příchozích pravidel pro Vaše čísla. Každé pravidlo může mít 1 až libovolný počet čísel.
Detail příchozího pravidla.
- Name
- libovolný název příchozí pravidla
- DID Pattern
- určení pro jaká čísla bude pravidlo aktivní
- lze vypsat jednotlivá čísla
- lze ponechat prázdné a budou tu směrovat všechna Vaše čísla
- určení pro jaká čísla bude pravidlo aktivní
- Caller ID Pattern
- lze vypsat čísla nebo tvar čísel, který se do tohoto pravidla dovolá
- pokud je prázdné, není zde žádné omezení
- lze vypsat čísla nebo tvar čísel, který se do tohoto pravidla dovolá
- Member Trunks
- výběr trunku s daným číslem
- Enable Time Conditions
- nastavení časového pravidla (pracovní / mimopracovní čas)
- definuje se v menu Call Control - Time Conditions (níže v dokumentu)
- nastavení časového pravidla (pracovní / mimopracovní čas)
- Destination
- destinace pro příchozí hovory
- lze vybrat z mnoha funkcí
- směrování na klapku/uživatele
- do IVR - hlasový rozcestník
- do hlasové schránky uživatele
- do volací skupiny nebo fronty
- zavěšení hovoru
- funkce jsou popsány v dokumentu Call Features - Nastavení funkcí ústředny
Odchozí hovory
Záložka Outbound Routes obsahuje seznam odchozích pravidel. Pro každé pravidlo lze nastavit jiný trunk a různé odchozí číslo.
Pro každé pravidlo doporučujeme určit Dial Pattern. Každý hovor, který odpovídá zadanému Patternu bude směrovat přes dané odchozí pravidlo. Například:
- Dial Pattern 00421X.
- všechna odchozí volání, která začnou číslem 00421 (Slovensko) budou směrovat přes toto pravidlo
- Dial Pattern X.
- všechny hovory budou směrovat přes toto pravidlo
- Jelikož je pravidlo pro SK číslo výše v seznamu, má prioritu.
- Každému pravidlu je nutné přiřadit trunk a uživatele/klapku
Dial Patterny lze libovolně upravovat dle Vašich potřeb. Můžete mít například 2 čísla ve Vaší ústředně (2 eshopy) a potřebujete volat na česká čísla z obou Vašich čísel. V tomto případě je nutné do Patternu přidat nějaký prefix, který se poté při volání odebere (vybere se správné pravidlo a prefix se odstraní, aby se hovor v pořádku spojil). Napříkald:
- odchozí volání z eshopu_1 chci zadávat dle prefixu 2*volané_číslo, tedy např: 2*530335533
- do Patternu se zadá 2*X. (X. je jakékoliv číslo i délka)
- poté v možnosti Strip se zadá číslovka 2, která odstraní prefix 2* při hovoru
Možnost Prepend přidává zadané číslovky k odchozímu volání. Například může přidávat 00420 k odchozímu číslu (z telefonu se vytočí číslo 530335533, pravidlo k tomu přidá 00420 - tedy odchozí volání z ústřednu bude 00420530335533). Většinou není nutné tuto možnost nastavovat.
AutoCLIP
Inteligentní funkce přiřazování příchozích hovorů. Příchozí hovory lze automaticky směrovat na uživatele, kteří již s volaným číslem hovořili. Ústředna si po nastaveném čase - 4 hodiny až 4 týdny pamatuje směrování příchozích hovorů a ukládá si je do seznamu. Pokud číslo ze seznamu opět volá, automaticky se přesměruje na klapku/uživatele se kterým hovořila jako poslední.
Příklad:
- číslo 778140000 volá na číslo 530335533
- zde je nastaven hlasový rozcestník a volající zvolí volbu 4
- volba 4 směruje na klapku/uživatele 12
- uživatel 12 vyřídí hovor a zavěsí
- mezitím je nastavena AutoCLIP funkce (se záznamem pro 1 den) a ta si záznam uloží na 1 den
- záznam: volající číslo: 778140000, klapka/uživatel: 12
- číslo 778140000 (ten samý den) opět volá na 530335533
- místo hlasového rozcestníku je přímo spojenou s klapkou 12
Časová pravidla
Definice pracovních časů nebo ordinační doby. Každé časové pravidlo lze poté nastavit pro jakékolik příchozí číslo/pravidlo. Využívá se zejména pro rozlišení pracovní doby, například:
- Pracovní doba - uvítací hláška s možností přepojení na operátory
- Mimo pracovní doba - uvítací hláška s informací o mimo pracovní době nebo hlasová zpráva
K dispozici je i definice svátků. Ve výchozím nastavení jsou aktivní veškeré české svátky kromě Velikonoc.
Časové pravidlo lze definovat od 00:00 až po 23:59 pro každý den. Na výběr jsou jednotlivé dny od pondělí do neděle nebo pokročilé možnosti, kde lze vybrat přímo den a měsíc (ideální pro definici dovolených).
Nastavení časového pravidla u příchozího pravidla:
- pro použití časových pravidel je nutné zaškrtnout možnost Enable Time Condition
- poté pomocí ikonky + lze přidat jednotlivá časová pravidlo, zde vybráno pravidlo Workday a [Holiday] - svátky
- položka [Other Time] určuje veškeré volání, které není definováno v časovém pravidlu, tedy většinou mimo pracovní čas
- Workday může mít nastaveno např. 08:30 - 12:00 a 14:00 - 18 :00 od pondělí do pátku
- v tento čas se hovory budou směrovat na klapku 200 (Extension 200)
- [Holiday] má předfinované české svátky a v čas svátku budou hovory směrovat do IVR, například s hláškou o státním svátku a zavolání v pracovní den
- [Other Time] - veškerý čas, který není definován v pravidlu Workday nebo [Holiday] - v tomto případě mimo pracovní čas
- při volání se ozve IVR s informací o mimo pracovní době