Funkce Auto Provisioning umožňuje centralizovanou správu nad VoIP zařízeními. Zařízení lze automaticky přiřadit ke klapce a spravovat přes ústřednu. Podporovaná zařízení: https://help.yeastar.com/en/p-series-cloud-edition/administrator-guide/cloud-auto-provisioning-supported-devices.html .
Auto Provisioning využívá metodu RPS:
-
po přidání MAC adresy telefony do ústředny se MAC adresa a server (ústředna) přidá automaticky do RPS serveru výrobce telefonu
-
jakmile se telefon zapne, zašle dotaz na RPS sever, kde se ptá na konfigurační soubor
-
RPS server dotaz přesměruje na ústřednu
-
telefon si stáhne konfigurační soubor z ústředny a aplikuje nastavení
-
Provisioning VoIP telefonů
Ve menu Auto Provisioning - Telefony kliněte na možnost Přidat. Zadejte výrobce, model a MAC adresu VoIP telefonu. Vyberte šablonu (vlastní nebo předdefinovanou), vyberte funkce pro ověření nebo hot desking. VoIP telefon je nutné nastavit do továrního nastavení.
-
Ověřování pro první Auto Provisioning
-
pokud je vybráno, ústředna požádá při prvním provisioningu o vyplnění ověřovacích údajů
-
Přihlašovací jméno - číslo klapky
-
Heslo - PIN pro hlasovou zprávu dané klapky
-
-
-
Hot Desking telefon
-
funkce, která umožňuje ostatním uživatelům se přihlásit na daný VoIP telefon a využívat jej jako svůj vlastní - sdílený telefon
-
funkci je možné použít pouze pro zařízení připojené pomocí Auto Provisioning
-
VoIP telefon přiřaďte ke klapce v ústředně.
Po uložení se vygeneruje konfigurační soubor pro nastavený telefon. Ústředna zašle na RPS server notifikaci o nastavení a MAC adresa se automaticky přidá na RPS server.
VoIP telefon je nutné restartovat. Při opětovném zapnutí si již stáhne konfigurační soubor a nastaví se. Pokud byla nastavena možnost “Ověřování pro první Auto Provisioning“, je nutné zadat ověřovací údaje - číslo klapky a PIN k hlasovým zprávám dané klapky. Úspěšná konfigurace je poté vidět v seznamu zařízení Auto Provisioning - Telefony.
Operace
-
Upravit - úprava základních informací (šablona, MAC adresa)
-
Správa nastavení telefonu - úprava nastavení telefonu (změna menu na Klapky a Trunk - Klapky - Telefon nebo Funkční klávesy)
-
nastavení preferencí - jazyk, tóny, datum a čas
-
nastavení vyzvánění a kodeků
-
nastavení LDAP adresáře
-
pokud daný VoIP telefon obsahuje funkční klávesy, lze nastavit různé funkce a zkratky
-
přihlášení/odhlášení do volací fronty
-
LDAP adresář
-
zkrácená volba pro vytočení klapky nebo externího čísla
-
přesměrování na klapku/IVR/skupinu nebo externí číslo
-
BLF - stav přihlášení nebo ostatních uživatelů
-
-
-
RE - provisioning - při změně nastavení je nutné zaslat telefonu nový konfigurační soubor
-
Ostatní
-
Stažení konfigurace
-
Restart telefonu
-
Smazání konfigurace
-
Databáze šablon
Seznam výchozích šablon pro VoIP telefony různých výrobců. Šablony lze aktualizovat. Je možné vytvořit vlastní šablonu (již z vytvořených). Do ústředny lze nahrát i firmware VoIP zařízení a nahrát jej do VoIP telefonů (aktualizace).