Jak můžeme pomoci?

Yealink SIP-W71P a SIP-W73P

Telefony výrobce Yealink řady SIP-W71P a SIP-W73P představují novinku nahrazující postarší DECT modely a jiná bezdrátová řešení.

Pro nastavení zařízení na hlasové služby FAYN postupujte následovně:

1) Přístup do konfigurace

  • Opět zmáčkněte tlačítko OK nacházející se mezi navigačními tlačítky na ručce (zařízení W71H nebo W73H).
  • Poté přejděte na položku Stav (ang. Status)
  • Zvolte položku Základna (ang. Base)
  • Objeví se síťové informace včetně IPv4 adresy
  • Zjištěnou IPv4 adresu zadejte do adresního řádku URL libovolného prohlížeče (NIKOLIV do vyhledávače Google, Seznam, atd.) a stiskněte klávesu ENTER
    • Názorný ilustrativní příklad - prohlížeč Google Chrome:
  • Následně se načte přístup do konfigurace zařízení, zde vyplňte a stiskněte tlačítko Potvrdit (ang. Confirm):
    • Uživatelské jméno (ang. Username) = admin
    • Heslo (ang. Password) = nalepené na zadní straně telefonní základny W70B (nebo heslo: admin)

2) Konfigurace zařízení

  • V menu vlevo klikněte na položku Účet (ang. Account) a následně v zobrazeném podmenu na položku Registrovat (ang. Register)
    • Zde se Vám zobrazí nastavení pro jednotlivé linky
  • Vyplňte s použitím přihlašovacích údajů, které jsou dostupné v Samoobsluze FAYN:
    • Povolit účet (ang. Line Active) = ZAPNUTO (ang. ON; změní se barva z šedé na modrou)
    • Název (ang. Label) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Název na displeji (ang. Display Name) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Registrační jméno (ang. Register Name) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Uživatelské jméno (ang. Username) = Vaše telefonní číslo bez předvolby 420 (například 530123456)
    • Heslo (ang. Password) = SIP heslo daného telefonního čísla (viz "Dodatek" níže - zjištění SIP hesla)
    • Hostitel serveru (ang. Server Host) = sip.fayn.cz nebo sp.fayn.cz
      • Pokud nevíte, který server zadat, tak nás kontaktujte na adrese hotline@fayn.cz
    • Názorný ilustrativní příklad:
  • Poté stiskněte tlačítko Potvrdit (ang. Confirm) dole
  • Nadále v menu vlevo klikněte na položku Síť (ang. Network) a poté v podmenu na položku Pokročilé (ang. Advanced)
  • Zde vyhledejte sekci Lokální RTP port (ang. Local RTP port) a vyplňte:
    • Max. RTP Port = 20000
    • Min. RTP Port = 10000
    • Názorný ilustrativní příklad:
  • Následně stiskněte tlačítko Potvrdit (ang. Confirm) dole
  • Poté bude vyžadován restart, potvrďte a vyčkejte
  • Zařízení by mělo být nakonfigurované

Dodatek: Zjištění SIP hesla

  • Přihlaste se do Samoobsluhy FAYN na stránce: https://fayn.cz/samoobsluha
  • Na domovské stránce účtu stiskněte pod požadovaným telefonním číslem tlačítko "Klikni pro detail"
  • Poté klikněte na zobrazené telefonní číslo
  • Následně stiskněte ikonu ozubeného kolečka s nápisem "Nastavení služeb"
  • V zobrazeném seznamu vyhledejte položku "SIP hesla"
  • Vpravo od názvu položky je zobrazené potřebné SIP heslo pro konfiguraci

V případě, že telefonní zařízení nebude i po restartu funkční, proveďte obnovu do továrního nastavení a opětovně nakonfigurujte od bodu 2 nahoře.

Obnova továrního nastavení

  • Na ručce zmáčkněte tlačítko OK nacházející se mezi navigačními tlačítky.
  • Přejděte na položku Nastavení (ang. Settings; ikona ozubeného kola)
  • Zde zvolte položky Systém (ang. System Settings) > Reset základny (ang. Base Reset)
  • Zařízení bude vyžadovat kód PIN, zde zadejte 0000 a poté stiskněte tlačítko korespondující k položce Hotovo (ang. Done)
  • Zvolte možnost Resetovat do továr. n (ang. Reset to factory) a stiskněte tlačítko OK
  • Na obrazovce se zobrazí dotaz, zde klikněte tlačítko korespondující k položce Ano (ang. Yes)
  • Vyčkejte, než se obnoví tovární nastavení

Nadále je k dispozici obrázkový návod zde: