Máte-li zařízení od nás, obdržel jste jej již nastavené.
Na telefonu připojeném do portu 1 vytočte **** poté zvolte 110 a #
Vyslechněte si IP adresu v angličtině. Zapište ji do adresního řádku ve Vašem www prohlížeči.
např: http://192.168.0.11
(!) HTTPS funguje pouze se staršími prohlížeči, výrobce zatím neaktualizoval certifikát.
Defaultní jméno je "admin", heslo je stejné. Pokud byla již brána nastavena námi pak defaultní heslo je "pes3123" a port: "9999".
např: http://192.168.0.11:9999
Při prvotním konfiguraci brány SPA122, je nutné ji připojit napřímo do Vašeho PC. Propojte z portu Ethernet do síťového portu na Vašem PC. Zde pak zvolíte adresu 192.168.15.1. Poté co nastavíte hesla k uživatelům je možno povolit vzdálený management a bránu již lze dokonfigurovat normálně z místní sítě. Detailnější popis naleznete v návodu od výrobce zde.
Nastavení serverů pro ČR a ostatní země je sip.axfone.cz, pro Slovensko platí: sip.axfone.sk
Přihlašovací obrazovka.
Nastavení přístupů pro Web Management. Doporučený port je 9999 a bez šifrování.
U obou dvou uživatelů změňte heslo.
Službu Bonjour vyřaďte, pokud nemáte Apple.
Nastavte si ntp server.
0.cz.pool.ntp.org
Pokud máte VoIP na virtuální síťi, přiřaďte její číslo, v opačném případě vyřaďte.
Doporučujeme vypnout CDP & LLDP služby.
SIP Settings: Nastavte velikost packetů a rozsah pro přenos hlasu 10000-11000 (RTP min a max).
Modře jsou označené nepovinná nastavení, EXT IP přepisuje IP adresu za veřejnou v případě, že ji máte staticky přidělenou a přes router neprochází v pořádku.
Regional: Změňte vyzváněcí tóny na české. Platí též pro slovensko.
Dial Tone: 425@-10;30(0.33/0.33/1,0.66/0.66/1) Busy Tone: 425@-10;10(0.33/0.33/1) Ring Back Tone: 425@-10;60(1/4/1)
Regional: Nastavte Ring Voltage: 100 a Frequency: 35
Line: Zde nastavíte účet pro registraci. Doporučujeme vybrat Restrict Source IP: yes, EXT sip port zvolte pokud máte více zařízení, pak se každé musí hlásit z jiného portu. Např: 5070,5071 atp..
Modře jsou označeny možnosti pro aktivaci Keep Alive - pokud by Vám usínalo spojení na router a NAT Mapping, které se aktivuje pokud by jste se k nám hlásili pod neveřejnou IP adresou.
Line Enable musí být vždy "YES".
Line: Zde zadejte registrační údaje, tak jak jste je od nás obdrželi v uvítacím e-mailu.
Line: Povolené kodeky jsou G729a, G711a a G711u, překopírujte dial plán:
Dial Plan pro ČR: (112|15x|11[0-1,3-9]x|1[0,2-4,6-9]xx|[2-9]xxxxxxxx|00x.) Dial Plan pro SK: (112|15x|11[0-1,3-9]x|1[0,2-4,6-9]xx|0[2-9]xxxxxxxx|00x.)
Information: Pokud máte vše nastaveno dobře, objeví se zde Registration Status: Registered.
Dodatečná nastavení - System Information: Zobrazí model zařízení, verzi firmwaru a MAC adresu.
Dodatečná nastavení - Regional: Máte-li za branou analogovou ústřednu, pak zde lze nastavit impedanci (FXS Port Impedance) a hlasitost (FXS Port Input Gain). A na ústředně je někdy též nutno upravit práh (voltage) pro vyzvánění.
Dodatečná nastavení - Administration: Verzi firmwaru by jste měli mít alespoň 1.3.5, starší verzi měly problémy např. s identifikací volajícího čísla.
Dodatečná nastavení - User: Zde si můžete nastavit odlišná vyzvánění pro volající, stejně tak si nahoře lze nastavit předvolby pro "Speed dial". Telefonní seznam není podporován.
Tipy pro zabezpečení:
Administration: Web Access Management
- Management lze vypnou či zapnout přes telefon, kód pro změnu stavu je: ****7932 a za něj zvolíte zapnout 1# a nebo vypnout 0#
- Remote Management Port: Změňte z 80 na jiný a zapište si jej k heslu!
Voice: Line 1/2
SIP Settings -> Restrict Source IP: yes
Supplementary Service Subscription -> pokud nepoužíváte přesměrování vypněte všechny "Cwfd" služby
(!) Aktuální verze firmwaru k 13/4/2016 je 1.4.1, naleznete ji zde.
(!) Pokud dochází ke ztrátě registrace telefonního čísla a brána je již správně nastavena jedná s o problém NATu routeru ke kterému je brána připojena. Lze si zde pomoci nastavením udržení připojení přes NAT Keep Alive. Nelze-li se na číslo dovolat, protože je v sipových hlavičkách přepsána veřejná IP adresa místní, zadejte ji napevno v NAT Mapping.
Tento problém se dá většinou obejít nastavení NAT Keep Alive v bráně. NAT Keep Alive zapnete pod "Voice" > "Line1" > "NAT Settings" > "NAT Keep Alive Enable: YES" Doporučený interval je 15 sekund a naleznete jej pod "Voice" > "SIP" > "NAT Support Parameters" > "NAT Keep Alive Intvl: 15"
Máte-li pevnou internetovou adresu, můžete správnou IP vnutit pomocí NAT Mappingu. "Line1" > "NAT Settings" > "NAT Mapping Enable: YES" a poté "SIP" > "NAT Supporting Parameters" > "EXT IP: Zde zadejte Vaši pevnou IP."